Hvis du oplever, at det offentlige organ ikke svarer
tilfredsstillende på din henvendelse, kan du kontakte Digitaliseringsstyrelsen,
som er tilsynsmyndighed på området.
Hvis du oplever ikke-tilgængeligt indhold på et
websted, som er omfattet af lov om webtilgængelighed, skal du kontakte det
offentlige organ, som er ansvarlig for webstedet. Du finder kontaktoplysninger
via det offentlige organs webtilgængelighedserklæring, oftest i footeren på
webstedet eller via domænenavn/WAS (fx borger.dk/WAS).
Hvis du oplever, at det offentlige organ ikke svarer
tilfredsstillende på din henvendelse, fx ikke imødekommer at gøre konkret
indhold tilgængeligt (som er omfattet af webtilgængelighedsloven) eller anviser
et konkret tilgængeligt alternativ, kan du kontakte Digitaliseringsstyrelsen,
som er tilsynsmyndighed på området.
Det gør du ved at skrive til wa-tilsyn@digst.dk.
Henvendelser vil indgå i Digitaliseringsstyrelsens
dialog og tilsyn med offentlige organers overholdelse af lov om
webtilgængelighed. Alle henvendelser tjener som vigtigt input til, at
Digitaliseringsstyrelsen kan informere og hjælpe offentlige organer med at få
overblik over, hvor der skal sættes ind for at opnå en højere grad af
webtilgængelighed.
Digitaliseringsstyrelsen benytter også de modtagne
henvendelser til at lave stikprøveudtag på de offentlige organers websteder,
som bliver underlagt monitorering og tilsyn.